Tuesday, January 25, 2011

CINTA COLI

Gua buka mata gua pelan-pelan. Demam panas gua sampai ke mata. Sakit. Nak buka mata pun perlu tenaga macam nak angkat tong gas biasa gua buat. Sebelah tangan. Lenguh badan tak perlu dicerita. Sampai nak bagi semut lalu belakang badan pun dah tak larat.

Tiba-tiba gua tersentak.

"Awak dah bangun? Pintu rumah awak tak kunci. Saya jiran sebelah rumah awak. Lama tak nampak awak lalu depan rumah saya, jadi saya ambil keputusan nak jenguk awak. Tengok-tengok awak sakit"

"Oh.. Err.." gua tak tahu nak cakap apa. Gua dah la berbokser dikala itu.

"Jangan cakap lagi. Awak kena demam panas rupanya. Ni saya ada buat nasi bubur. Bagi tenaga sikit"

Gua dah la berbokser sahaja. Makwe jiran gua pula bercoli sahaja. Mungkin lu orang tak percayakan? Tapi ini adalah hakikat. Mungkin dia panas kot.

Ahhh. Gua memang tak percaya. Terus gua ketuk-ketuk kepala gua.

Ternyata gua sedang berangan. Makwe jiran gua sedang jaga bahagian coli dekat Pavilion. Dari tadi gua tercegat depan bahagian coli tu rupanya. Gua memang lama dah angau dekat dia. Cantik semacam.

Gua tengah tunggu tawaran kerja dengan Pak Engku Deraman je. Kalau dah ada kerja, memang gua boleh teruskan niat gua meminang makwe jiran gua tu.


Pengajaran: Rugi wooiii sapa jadi gay. Keh Keh Keh.

No comments:

Post a Comment