Sunday, May 26, 2013

KOi ohhh KOi, KALOi ohhhh KALOiii

Moning semua, lama gak tak menghupdate blog yg adooo nie..nak dijadikan cerita ujung minggu yg lepas kan..mana tak nye coti dari jumaat sampai ke ahad..pehhh heaven wokey cuti...mcm cuti honeymoon (oohhh belum lagik yee).

Jadual sangat penuh wokey..mcm biasa lah kerja-kerja hakiki di rumah seperti kemas bilik yg mcm TONGKANG PECAH..(tongka pecah pun lagi cantek kot)... dan kerja kerja yang sewaktu dengan nya. Niat di hati nk lah berjalan-jalan..sekali buah hati den buat hal....ape sebabnya..sakit mintak repair... ooooo tidak bateri kete boleh plak kong...so repair lah kan..nk mudah kan pergerakkan yg bakal dirancang (walhah tak rancang pun main tibai je) ikut suke nk g mana pun.

So bile tahap bosan ULTRAMAN datang tak tahu apa nk buat lepas dah repairkan buah hati den si JEMAH.. so pergilah kedai ikan ..nama memang best IKIA..aku ingat IKEA siot..tapi lain...sebut mcm dan dekat..
nie tempat dia lokasi kat taman merdeka..dekat ngan pasar borong...kalo korang nampak donimo pizza korang masuk simpang tu jalan nk ke malim..tapi sembelum jambatan masuk kanan...kat situ korang terus je..nanti ada lah tanda arah ke sana..(cehhh wahhh) terror tak aku...kalo sesat korang pandai2 hidup.

So far kat sini kedai dia mmg best lah sbb tempat ni aku pun tak tahu sangat yang ajak kawan aku si Amir dan Hazrul. Sbb yg hazrul ni mmg fanatik pada ikan..gila kentang lah. Okey dah kelaut cite..

Aku g ahad kat sini..so pergi mmg lama lah tahap gaban..nk dekat 2 jam kat dalam tue..korang boleh ke...pergi shoping pun tak mcm ni nye lama...so belek punye belek..lihat punye lihat sampai hati terpikat at end aku amik je ikan KOI dengan harapan bawa ong pada aku..(lelap mata dan bayangkan ada ring kat atas kepala kluar)..hahahahah gile lah..

Kalo korang yang tak berapa mahir tentang jenis-jenis ikan dan ada yg cube gatai2 nk membiakkan ikan korang boleh g kat kedai ini..mcm2 lah..dari serendah RM 1.00 hingga ke ribuan ringgit.

Kat bawah ni sebijik serupa sesisik ikan yang aku beli..ikan koi nama diberi..hahaha
memg gumbira hati den bile bawa balik sbb tangki kat umah dah kosong sebb ikan oscar mampus..



ini rupa ikan oscar aku yg tak nk idop kata nya..merajuk sebab sayap dia sebelah kiri sakit..puas aku ubat last2 ko mati..so ape nk buat.kan

 Ini plak jenis ikan koi yang aku beli kat kedai tu...sekor RM 6.00 so aku beli 3 ekor..total berapa erk...korang kirakan ye...



Time lepaskan dalam tank mmg tahap cun dan ohsemm cantekkk...tapi lepas je 2 jam aku tgk balik ikan-ikan yang aku beli bermodalkan RM 20.00 hancus...ranap jantung ku seketika....ooo terus pitam jap ...(okey tipu) ..last-last kesemua nya terapung mcm mandi pakai pelanpung..aku ingat ingat ni buat lawak buat-buat pengsan lah sbb aku beli ko kat kedai...tapi mati lah rupenya..


 
aku angkat terus mmmmmm malas nk cakap..lempau kan je kat baroh..(korang tau tak maksud ayat baroh....kira mcm paya kat blkg umah lah)...
 
Moral of stroy: nk bela ikan koi adalah sangat mencabar mmg susah kot..air tak kene lah itu lah ini lah....kalo aku tahu susah baik aku beli ikan koi je (eehh silap ikan kaloi emas)...
 
 okey pas ni nk bela ika kaloi emas nie..sbb nk jaga dia mudah..tapi mak aiii ganas gile..sebab dah penah bela..mati sebb tercekik masa makan...tipu wokey..

~ayoithelegend~
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment